tirsdag 13. oktober 2015

Hvordan dempe menssmerter

Slik blir du kvitt menssmerter. Varmeflaske på magen kan hjelpe, men det finnes også mange andre råd for dem som sliter med smerter i . MENSSMERTER : Prøv gynekologenes personlige tips neste gang menssmertene står på som verst! Foto: NTB Scanpix Vis mer . Sidehar samlet noen spørsmål om menstruasjon som unge lurer på, og sendt de til lege Trine Aarvold i Sex og samfunn.


Smerter i forbindelse med menstruasjon kalles også dysmenoré.

Menstruasjonssmerter, eller menssmerter , starter rett før eller samtidig som selve. Legen vil oftest bare prate med deg og høre hvordan du opplever plagene og. De fleste kan finne frem til en behandling som demper plagene betraktelig og de. Mange kvinner har smerter når de har mensen, og særlig er menssmerter et problem for unge jenter. Plagene oppstår ofte en dag eller to før . Det er stor forskjell på hvordan hver enkelt kvinne opplever mensen og menstruasjonssmerter.


Men ja, skulle ønske jeg visste om en kjapp og enkel løsning på menssmerter. Han sa at Ibux skulle dempe blødningene litt, og det funket. Disse hemmer effektivt prostaglandiner og demper derfor smertene og gir mindre kraftige blødninger.

Et NSAID skal tas ved første tegn til smerter. Jeg har veldig sterke menssmerter når jeg får mensen. Vet ikke hvordan dette blir for deg i. En annen viktig behandling er å dempe inflammasjonen med. Mange unge tar smertestillende mot menssmerter. Menssmerter som opptrer før, under eller etter menstruasjon, premenstruelle.


Det finnes noen gode tips for å dempe menssmertene, men hvordan. TOPP: All ære til varmeputer, sjokolade og smertestillende – men visste du at også yoga kan hjelpe mot menssmerter ? Jepp, dét viser nemlig . Hva demper menssmerter? Mammanett (KK Mamma forum) forum. Nå for første gang har jeg hatt skikkelig menssmerter siden jeg begynte . Da ble jeg fortalt at det var menssmerter , og dette var bare noe jeg måtte. Igjen var svaret det samme, p-piller og smertestillende vil dempe smertene.


Det tok meg ti år å finne ut hvordan jeg kunne unngå dette, og her er mine. Nei, man må ikke leve med menssmerter - i hvert fall kan man få hjelp til å dempe. Det er litt forskjell på hvordan disse tablettene virker.


Jeg hadde alltid sterke menssmerter som bare ble verre og verre.

Går for tiden på Zoladex for å dempe endometriosen til det blir operasjon på nyåret. Faresignaler for avhengighet kan være om du ønsker å ta medisinen av andre grunner enn smerte, for eks for å dempe angst, eller roe ned . Jeg husker ikke hvordan eller akkurat når det skjedde. Smertestillende demper smertene, men fjerner ikke årsaken til plagene.


Dersom man ikke får tilstrekkelig hjelp av smertestillende, kan hormonbehandling være . Leddgikt rammer – av befolkningen i Norge. Se kort film om hvordan aktivitet kan dempe leddgiktsmerter. Finnes det en type mat,eller kosthold som er gunstigst for menstruasjonssmerter? Hvordan variasjon i leddgiktsmerter kan . Har så vondt under mensen at jeg nesten ikke orker noenting .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg