onsdag 11. desember 2019

Portvinsaus

Det finnes flere måter å lage den på. Hvis du i tillegg lager portvinsaus er middagen en suksess. Ha i brunt sukker og la det karamellisere seg. Hell på portvin og kok uten lokk til halve mengden er . Svineribben krydres med karve, hvitløk og sennepsfrø og serveres med eplechutney, portvinsaus og ovnsbakte amandinepoteter ombord på Hurtigruten.


Kutt opp sjalottløk og hvitløk grovt og freses i smøret.

Ha så i kraften og kok . Da jeg var på Matstreif for noen uker siden fikk blant annet en deilig hjortestek og noen fargerike gulrøtter bli med hjem. Men det jeg ikke tenkte . Gni anden inn med sitronsaft, salt og pepper – husk også innsiden av . Fremgangsmåte: Hakk en sjalottløk og et fedd hvitløk grovt. Varm opp litt solsikkeolje og blank løkene i oljen. Skrap hinner og kjøtt godt ned fra bena på carreene.


Tilsett portvin og la dette få stå og . Gni dem inn med salt og pepper og brun dem godt.

Etterstek dem i ovn ved 125° i ca. Helstekt kalkun er både mager og god festmat. For mange er det nyttårsmiddag, mens andre har det på julaften. Jeg serverte reinsdyrfilet med perfekt kokte mandelpoteter, stekte grønnsaker, sopp, fritert pastinakk, en nydelig portvinsaus og ripsgele. Høsten er min favorittårstid i matveien.


Portvinsaus med valnøtter. Så masse herlige råvarer det er mulig å få tak i. Bondens Marked (og butikkene) bugner av . Entercote og portvinsaus. Søndagsmiddagen i går var et herremåltid med nydelig kjøtt fra tidligere omtalte Valle naturkjøt.


Entrecote er noe av . Oppskriften er til personer. Denne retten imponerer de fleste. Prøv nydelig andebryst med sellerirot- og søtpotetpure, din helt egen portvinssaus og chips av skorsonerrot. Retten er ferdig på ca minutter, noe . I går hadde vi middagsgjester og jeg bestemte meg for å lage kanskje det aller beste jeg vet. Festmåltid: Farsert kalkunfilet med portvinsaus og pastinakk puré.


En stor dag for oss nybakte . Dette magre kjøttet med viltsmak, blir aldri feil.

Reinsdyr-og rype med portvinsaus. Et slikt måltid passer godt . Kok søtpotet, selleri og potet mørt, og mos til en puré. Smak til med salt og pepper. Bakte fiken i portvinsaus.


Fiken er blitt dyrket og spist i middelhavsområdet i årtusener. PORTVINSAUS TIL RIBBE. Jeg tenkte jeg skulle dele sausetipset som vi fikk av vår . Stekt and med appelsin- og portvinsaus har .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg