tirsdag 24. desember 2019

Kul på ribbein

Den har ikke vokst noe . Jeg var hos legen med dette i januar, men lurer på om jeg bør dra tilbake eller la vær. Jeg oppdaget en kul på ribbeinet. Hei Når jeg ligger på magen så stikker alle ribbeina på høyre side mye mere ut enn på venstre side. Det er ikke vondt men . Nyoppdaget kul som vokser. Ofte kommer symptomene først når kulen er blitt forholdsvis stor, som igjen kan føre til at den trykker på et organ, . I sommer kjente hun for første gang en kul på samme sted.


I noen tilfeller oppstår en kul på beinet som kan gi smerter eller være smertefri. Smerten skyldes mekanisk trykk mot overliggende bløtvev. Et ribben (costa på latin) består stort sett av ben, men på forsiden av. Som nevnt , ved Tietzes syndrom kan det foreligge en øm kul svarende til . Har idag bestilt time til mitt barn, oppdaget i går en ganske stor kul på ribbeinet og den er øm og vond.


Jeg blir litt stressa for kuler hos barn. Flere resultater fra forum. Jeg er usikker på hva slags kul din datter har kjent og synes dere skal la fastlegen hennes få vurdere den. Osteogent sarkom forekommer oftere hos gutter enn hos jenter (2:1), og oppstår oftest i armer eller ben, men kan også forekomme i hodet, ryggraden, ribben.


Kul på ribbein

Jeg fant tilfeldig en liten kul utenpå høyre ribben ,den er ikke øm og fritt bevegelig. For seks år siden oppdaget Vibeke Nielsen fra Arendal en kul i armhulen. Ikke noe var galt, sa legene. To år senere viste det seg at kulen var . Kondritt betyr betennelse i brusk og kosto (costa) betyr ribben. Jeg får en myk kul når jeg suger inn magen i midten av ribbeina.


Fettkuler eller lipom kan opptre hos alle hunderaser og er vanligst hos eldre hunder. Lipom er godartet, men kan ha en ufordelaktig plassering, slik at den rent. Ved bløtvevssarkom merker pasienten oftest en smertefri kul eller hevelse. Hvis de er bekymret over noen . Utvikler seg ikke til polyostotisk type. Deformerte ben – inkludert . Et ribbensbrudd innebærer at du har brukket ett eller flere ribben.


Kul på ribbein

De leges som regel av seg. Plaget med smerter i hofte og rygg, påvist kul over ribben. Utredning konkluderte med lymfeknuter med kreftspredning fra brystområdet. Symptomer - Kul under huden.


De syv øverste øker i lengde, er direkte forbundet med brystbenet og kalles gjerne ekte ribben (costae verae). Andre symptomer er blod i urinen, kul i magen ved undersøkelse, trøtthet og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg