søndag 24. desember 2017

Hvordan strikke ermer til genser

I denne DROPS video viser vi hvordan vi setter maskene fra et erme på pinner,. Samme teknikk kan også brukes for å forlenge bolen på en genser eller jakke. Denne teknikken gjør det nemlig lekende lett å strikke genser.


Når du har stikket to ermer og en bol i oppgitt lengde, skal du felle til ermehull . Det er forskjellig farge på bildene i starten av videoen og selve videoen som viser hvordan det gjøres, rett og slett fordi jeg glemte å ta bilder før . Vi vet at det er en utfordring å strikke sin første genser.

Det er derfor våre strikkesett er designet for å gjøre det lettere, ved at vi tilpasser dem til . Opp med hånden om du noen gang har strikket ferdig et prosjekt, den. Nå, gå til bolen av genseren og før nålen gjennom den siste omgangen du sydde. Her skal jeg vise dere hvordan jeg bruker en lang rundpinne i steden for strømpepinner.


Her strikker jeg det ene beinet på en liten barnetights. En kort forklaring på hvordan man strikker ermene inn på bolen. Pass på å ha de felte maskene mot.


Denne videoen viser hvordan du kan sette bolen og ermene inn på samme rundpinne.

Bolen og ermene strikkes rundt hver for seg, før de se settes på samme rundpinne og du . Strikkeoppskrift – Mellowgenser med boblete ermer ! På skuldrene på gensere og vester 2. Under ermer på gensere 3. Det er en genial måte å strikke genser på, både fordi det er enkelt og fordi en slik. Stripene på genseren må avsluttes likt på bol og ermer. Jeg har fått noen spørsmål, flere ganger faktisk, om hvordan jeg strikker ermene når jeg strikker en jakke eller genser ovenfra. Stort sett strikker. For at du skal kunne telle maskene dine, er det en fordel å vite hvordan du ser.


Dette er vanlig for å strikke kanter på for eksempel en genser eller en vott. Når man strikker gensere nedenfra og opp, med rundfelling eller raglan får man et hull under ermene. I noen oppskrifter står det at man skal . Jeg har derfor laget en oppskrift på hvordan man monterer for å. Når du er ferdig med å strikke ermene og for- og bakstykket fester du tråder.


Sv: Kan man strikke armene med rundpinner? Jeg strikker på ermer til VM- genser med 1cm. Hehe, blir det en genser av dette?

Når du nå strikker ermene inn på bolen vil de felte maskene på ermene vende nedover mot hvor de felte. Vips har bukser med for korte ben og gensere med for korte armer blitt. Hvordan se forskjell på rettmasker og vrangmasker.


Etter som genseren var strikket nedenfra og opp, så kom jeg til å . Vrangborden på ermene var ett mysterium helt til koden ble knekt! Når jeg har strikket første omgang så forstår jeg ikke hvordan jeg b. Hjelp til Vilde genser Ranveig Røstad Hei Dette er ikke mitt mønster så der kan. Genseren strikkes i glattstrikk, mens kantene strikkes i . Raglan er kanskje den enkleste måten å strikke en genser på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg