torsdag 7. desember 2017

Graviditetstegn på ppiller

GRAVID PÅ P-PILLE : Ifølge undersøkelsen oppgir prosent av personene over år at de, eller partneren, har blitt uplanlagt gravid. Hvor lang tid tar det å bli gravid etter at man slutter med p - pillen ? Gravid etter p - piller. Hvor fort kan man bli gravid etter bruk av p - piller ? Tvert imot har du større fare for å bli gravid enn hvis du tar p - pillene kontinuerlig i lengre perioder. Nylig gikk det uavhengige rådgivende .

SVAR: Hei jente år. Takk for at du skrev til ung. Hvis du blir uønsket gravid med p - piller f. Jeg har fått med meg at den blødningen en har når en går på p piller kun er en kunstig blødning fordi man ikke tilfører hormoner i en uke. Bare én glemt p - pille kan gjøre at effekten reduseres, og du kan bli gravid. P - piller må tas som beskrevet i pakningsvedlegget for å ha god effekt.


Skal du ha klart å bli gravid på p-piller må det være fordi du har glemt å ta dem, kastet de opp, tapt pille i diaré eller tatt antibiotika eller annen . Trude har gått på p - piller , p-sprøyte, spiral, flere av dem samtidig - likevel er hun blitt uplanlagt gravid fire ganger. Spørsmål: En pasient som bruker Yasmin (drospirenon og etinyløstradiol) har nylig oppdaget at hun er gravid.

Hei, Jeg går på p - piller lette 2Og har begynt å få litt blødninger en uke før de hvite pillene. Er man beskyttet mot å bli gravid når man tar de hvite pillene? Og hva om man glemmer en p - piller eller kaster opp, er man fortsatt beskyttet? Vi har tatt for oss de vanligste mytene rundt det å bli gravid , . Glemmes en eller flere piller i en syklus, er også muligheten for å bli gravid til stede . Hormonspiral anbefales som den sikreste prevensjonen. Flere legemidler har en dempende effekt på p - pillene , noe som gjør at du likevel kan bli gravid - selv om du bruker prevensjon.


En p - pille er en tablett du tar hver dag for å unngå å bli gravid. Dette prevensjonsmiddelet er svært sikkert hvis du bruker det som forskrevet, men husk at p - piller. Uten eggløsning er det ikke mulig å bli gravid. Det er de som allerede går på p - piller , og som har glemt å ta pillen en eller to dager, og for å . Går på p - piller , og har tatt dem slik jeg skal - ingen slurving her i gården.


Men i den pillefrie uka som var, fikk jeg ikke vanlig blødning. Forskere mener flere bør bruke sikrere prevensjonsmidler enn kondom og p - piller. Når den tas riktig (uten å glemme tabletter), er risikoen for å bli gravid svært liten. Akkurat som andre p - piller beskytter heller ikke Mercilon mot HIV-infeksjon.


Både kondom, p - piller og spiral har sviktet. Og da datteren var år gammel, opplevde også hun å bli uønsket gravid. För en vecka sedan glömde jag att ta mitt p - piller.

Det får ju inte gå mer än 36. Tror du att jag kan ha blivit gravid ? Varför måste jag skydda mig . Er det stor sjangse for at jeg kan bli gravid ? Jeg har hørt at det tar minst en måned før p - pille effekten går ut av kroppen. Venter mensen imorgen . Hej Jeg er på p - piller , men har alligevel en mistanke om, at jeg kan være gravid. Jeg har nylig sluttet å bruke hormonell prevensjon (f.eks. p - piller ). Om du kan bli gravid kommer an på hvilken prevensjonspille du går på, hvor mange p - piller du har glemt å ta, om du har vært syk med for .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg