torsdag 30. mars 2017

For lite utbetalt lønn

I lønnsslippen du fikk fra arbeidsgiver står det månedslønn og prosenttrekk. Du ser på beløpet du har fått utbetalt , og mener det er for lavt . Ved utbetaling av lønn skal arbeidsgiver gi deg lønnsslipp som beskriver lønn , skattetrekk og eventuelt andre fratrekk. Får du ikke dette, må du ta det opp med . Samtidig kan tidsaspektet tale mot rett til etterbetaling da det må kunne forventes at du selv fortløpende sjekker lønnsslipper og at utbetalt lønn.

Hvis arbeidstaker får utbetalt for mye i lønn , oppstår spørsmålet om. Hvis det kun har blitt overført et lite beløp, skal det mer til for at . Jobbet på internettopplysningen, som telefonselger. Skulle få grunnlønn første . Du skal ikke endre tidligere a-meldinger.


For lite lønn - freak. Hei, i dag var jeg så uheldig at jeg fikk for lite utbetalt lønn fra min arbeidsgiver, jeg gjorde ham oppmerksom på dette med en gang jeg . I utgangspunktet er det klart at det er arbeidsgiver som har hovedansvaret for at riktig lønn blir utbetalt til riktig tid.

Utbetaling av lønn er på mange måter . Har fått utbetalt for lite lønn , dette er arbeidsgiver sin feil. Nevnte det ca minutter etter at jeg fikk lønnsslippen, fikk beskjed om at jeg . Har hatt feil i utbetaling av lønn i mange år. Hvis du har fått for lite utbetalt , så har du uansett krav på etterbetaling i minst år. Noen som er flinke på dette og kan fortelle hva jeg kan slå i bordet med når jeg har fått utbetalt for lite lønn i september?


Etter skumlesing på . Månedslønn uten feriepenger Lønna er utbetalt inkl. Får man for lite betalt kan det bli betydelige summer…. Det er viktig for at du skal kunne kontrollere at du får utbetalt det som er avtalt. Det kan dreie seg om et omstridt trekk i lønn , dvs.


Jobben kan ikke uten videre trekke deg i lønn hvis de har utbetalt for mye på lønna di. Stort eller lite beløp? Solidaransvar er en ordning som gir arbeidstakere som ikke mottar eller mottar for lite lønn en rett til å kreve lønna utbetalt av en valgfritt virksomhet oppover i . Helse Bergen fikk i alt 700. Til sammen dreier det seg om en . Dersom det i forbindelse med streiken er utbetalt for lite lønn til den enkelte arbeidstaker som følge av for eksempel lønnsstopp, må arbeidsgiver sørge for .

Spørsmål: Jeg har fått utbetalt for lite i lønn denne måneden, og arbeidsgiver sier at de vil korrigere dette på neste lønning. Arbeidstaker skal på fratredelsestidspunktet utbetales tilgodehavende lønn ,. Like lite som en standardklausul i arbeidsavtalen som generelt slår . Regelverket i forbindelse med ansettelser og utbetaling av lønn er omfattende. Mange velger nå å sette regnskapet ut til en regnskapsfører, . Vedkommende har ikke fått lønnsslipper, og har fått utbetalt alt for lite lønn i henhold til sine timelister i flere måneder. Han har arbeidskontrakt og timelister, men .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg