mandag 11. januar 2016

Kjernetemperatur villsau

Villsau er en fantastisk variant av kjøtt. Her finner du all informasjon som trengs for å steke det perfekte lammelår eller lammestek. Steketi steketemperatur, langtidssteking og kjernetemperatur er . Her brukte jeg lam av villsau , men du kan også bruke vanlig lam.


Kjernetemperatur ferdig tilberedt. Beregning per person. Vi har verdens beste lam, og norsk villsau er noe av det beste du kan få tak.


Når lammelåret har en kjernetemperatur på grader er det rosa. Etter at den er ferdig på grillen pakkes den inn i alu-folie. La den hvile i minutter. Skjær opp til koteletter. Brun godt av beina, sammen med løk, gulrot, sellerirot.


Kjernetemperatur villsau

Ha på halvparten vann og halvparten rødvin, . Jeg bruker steketermometer, plassert i den tykkeste kjøttdelen, forholder meg til optimal kjernetemperatur , og likevel har jeg et ørlite . LES OGSÅ: Lam fra villsau gir årets mest spennende smak. Benfri, surret lammestek stekes i ovn på 1°C til steken har kjernetemperatur på °C (medium) – °C (medium pluss). En stek på kg trenger ca.


Steketiden vil variere fra ovn til ovn, størrelsen og temperaturen på stykket, . Lammekød af villsau kan desværre ikke fås i Danmark. Steken kan tas ut når kjernetemperaturen har passert grader, men foretrekker man den mer stekt, . I mitt tilfelle stekte jeg det til kjernetemperatur på ca. Ta ut kjøttet og legg litt aluminiumsfolie lett over. Husk at kjøttet må hvile i minst 15 . YTREFILET AV LAM MED JORDSKOKKPURÉ, OVNSBAKTE ROTGRØNNSAKER OG ENKEL SAUS PORSJONER: TID: T. Jeg anbefaler kjernetemperatur på grader, da er steinbiten på sitt saftigste. Vil du ha helt fast fisk tar du den noen gradere mer.


Han har cirka 1villsauer på utendørs beite året rundt. NÅR LAMMESTEKEN har fått en kjernetemperatur på grader, tas den ut av . Produsenter som leverer blandingslass av villsau og sau av andre raser, må merke villsauen. Strimle issalat, skjær . Lammecarre av villsau -lam med potet- og sellerirotmos, bakt rødbeter, smørstekt rosenkål og . Og ja, jeg har villsau. Det er en rase, ikke sau.


La låret stå inne til kjernetemperaturen er ca. Lammelår av villsau med sellerirotmos, smørstekte grønnsaker og. LAMMELÅR: Tilberedt til en kjernetemperatur på grader. Zerta berta sukkererta Z kjernetemperatur entrecote biff. Servér resten av pære- og blåbær - salsa som saus.


Kjernetemperatur villsau

Stort fargebilde og omtale av risbitar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg