tirsdag 17. november 2015

Hjortegryte med øl

Hjortegryte med øl

For dager siden - Dagens var hjortegryte, med øl , fra vest:) Hjorten ble skutt av Arthur Vartdal Midtgaard. Den ble fraktet i bil fra Vartdal til Ørsta, og videre fra . Denne viltgryten med reinsdyr får en ekstra god smak med mørkt øl i. Matblogger Sigrunn Eliassen mener det skal være lavterskel når du . Har du mørkt juleøl igjen etter julen, hell det i gryten). Brun små porsjoner av . Bruker du bare grytekjøttstykkene, ha i et margbein eller to. Du kan bruke elg og reinsdyr også. Jeg har laget en diger porsjon for jeg skal på besøk til min far snart, og han er like glad i mat som meg, og hjortegryte er noe av det beste han . En deilig og mettende viltgryte med øl og cognac.


Hjortegryte med øl

En gryte med viltkjøtt er perfekt søndagsmiddag,men viltkjøtt er så sunt og godt at det kan spises langt oftere. En stor og smaksrik gryte er perfekt søndagsmiddag. Og er du så heldig å ha elgkjøtt i fryseren, bør du prøve denne oppskriften.


Får du ikke tak i elgkjøtt i . Når jeg er på høstjakt, trenger jeg hverken kamuflasjetelt eller bevæpning. Men som jegere flest, er det viktig å ha god tid til å fange riktig og . Det kunne jo ikke jeg siden . Både øl , hvitvin og musserende er gode drikkevalg til fårikål. Men vi anbefaler deg å prøve eplesider. Ekte sider smaker godt til gryta, er kortreist og hører høsten . Viltgryte med sopp og øl og Pommes Anna à la Enklypesalt.


Eg har laga hjortegryte og vil veldig gjerne dele oppskrift med dere. Hjortegryte serveres med kokte poteter og gjerne tyttebær og syltet agurk. Denne Pinnen ble oppdaget av Oddny Ahlin.


Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Hell på øl og kok mengden godt inn. Steinar Lindstrøm lagar ei god hjortegryte med kjøt som smeltar på tunga. Oksekødsgryde med persillerødder, øl og perlespelt.


Hjortegryte med øl

Oppskrifter med Westmalle Trappist- øl. Da vin er dyrere enn øl og noen leieboere hadde satt igjen en kasse øl. Dette er en variasjon av den klassiske ”Salade Liègeoise. Hva er viktig å huske på for at viltgryta skal bli ekstra god? Bli inspirert av Årets Matblogger-finalist Sigrunn.


Fekk omvisning på Svanøy hovedgård og deilig hjortegryte til lunch der. Utvalget av øl og cider er det beste i Sunnfjord og det er virkelig kjekt å prøve seg fram . This potato salad is easy, creamy and has a secret trick for extra flavor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg