onsdag 30. november 2016

Lam av villsau

Mens ansiktet langtidsstekes i solveggen, ligger lammelåret og ruller seg. Skru ned varmen til 1grader og la det stå til kjernetemperaturen i . Langtidsstekt lammelår med gratinerte poteter. Pellets er laget av 1 naturlig komprimert sagflis. Varm ovnen opp til 2grader.


Jeg bruker å steke det ved 1grader.

Etter mitt syn er grader alt for mye. Imponer med langtidsstekt lammelår. Dette lammekjøttet skal stekes på lav varme til det når en kjernetemperatur på grader.


Jeg setter inn i ovnen ca . Her bruker jeg et helt lammelår til å lage en veldig klassisk franskinspirert. Lammelåret blir best hvis du krydrer med rosmarin og hvitløk. TIPS: Det går utmerket godt an å langtidsstekt lam hvis du for eksempel skal ut og gå tur. Da slår du bare varmen ned til 1grader når steken begynner å bli .

LAMMELÅR : Tilberedt til en kjernetemperatur på grader. Vin til lam og vilt under 1kroner. Du kan også sette opp temperaturen til grader om du ikke kommer . Lammelår , drøyt kg, hvor lenge er høvelig optimalt å ha det i ovnen etter å ha. Du kan forresten starte med rundt 1grader den tiden uten at det ytre kjøttet . Ta deretter lammelåret ut og sett ned temperaturen til grader celsius, varmluftsfunksjon.


Marokkansk-inspirert langtidsstekt lammelår. Noen som har prøvd seg på langtidsstekning av lammelår ? I Aften i går var det kokkeskribent som foreslo timer ved 1grader , innpakket i folie. Her finner du all informasjon som trengs for å steke det perfekte lammelår eller lammestek. Steketi steketemperatur, langtidssteking og kjernetemperatur er . Temperaturen i kjøttet vil fortsette å stige med ca grader etter at det er tatt ut.


Jeg har langtidsstekt lammelår på grader i et døgn, og er enig i at kjøttet da blir svært mørt. Her skal det langtidsstekes på lav temperatur, så hvis du ikke er. Når lammelåret går inn i ovnen, lar jeg det steke på 2grader i 10.


Ville da anbefalt (bruk termometer) 1grader i ovn uten varmluft til det når grader. Husk at temperaturen på kjøttet vil fortsette å stige et par grader også etter at du har tatt det ut. Ved langtidssteking brunes låret først i ovnen ved høy varme.

Sett midt i ovnen på ca 1grader og stek i 6-timer. Legg kjøttet i en langpanne oppå grønnsakene og urtene og hell vinen over. Dekk til med aluminiumsfolie og la alt stå i ovnen på 1grader i . For å få lammelåret supersaftig og -mørt, langsteker jeg kjøttet på svak varme.


Da kan du gjerne regulere varmen fra 1til 1grader , alt etter . Sett på lokket og sett i ovnen på 90- 1grader i 5-timer. Saftig og mørt langtidsstekt lammelår. Jeg kjøpte en utbeinet bog som jeg helstekte i leirgryte på 1grader (skrudde opp til 1grader halvveis i stekeprosessen) i timer.


Min kjære sambo ønsket så gjerne lammelår her om dagen, og siden jeg er. Hadde på langtidssteking i Canada timer på 1grader. Har nå stekt et lammelår på svak varme (grader) siden i går kveld. Det er ikke bare i Norge vi har tradisjon med å helsteke lammelår. Skjær bort nøkkelbenet (hoftebenet) fra lammelåret.


Dette er litt vanskelig og du trenger en spiss stiv utbeningskniv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg