torsdag 11. juli 2019

Tørr nese

Da jeg kom på jobb, så kollegene på meg og sa: Anita, nesen din ser ut som Rudolf sin! De mener at enten bakterier fra hagen hadde havnet i såret , eller at bakterier fra svette hadde gitt meg. Det luktet helt forferdelig.


Tine Kleive-Mathisen fikk plateepitelkarsinom, ondartet kreft i nesen. Ja, lukte og smake på livet, prate forståelig – og våge meg ut blant .

Jeg plages sår nese og illeluktende væske i nesa. Dette har pågått noen måneder nå. Særlig plagsomt er dette i ute i kaldt vær . Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ikke noe hjelp der å få.


Tok bakterietest, ingenting der. Har tatt MR, alt fint der. Betinget kvalme er forventet kvalme som påvirkes av lukt -, smak- og synsinntrykk.

Hos noen pasienter kan cellegiftbehandling gi forbigående sår og irritert . Når nesen er tett blir også lukt - og smakssansene forstyrret. Du lindrer sårhetsfølelse og løser opp skorper mot slutten av forkjølelsen. Lukten stakk mot nesen da Laura blandet urtene med noen dråper vann og rørte massen sammen. Rennende nese er for mange en selvskreven, men ubuden gjest når.


Jeg har også bestemt meg for å gjøre en operasjon INNI nesa , jeg har et problem. Om jeg skal operere nesa er det ikke bare for kosmetiske grunner. Jeg kan lukte , smake og ikke minst puste ordentlig!


Mads Henrik Moxness som er øre- nese -hals spesialist ved Senter for. Hun stikker nesen ganske nært såret. Jeg mistenker ikke infeksjon, utover for mye væsking. Men så lenge det er så fuktig som nå, har . Seboreisk eksem (seboré) oppstår vanligvis i hudfolder, rundt munn og nese. Prøv å unngå å klø deg siden det kan føre til små sår som igjen kan bli betente.


Nese septum-piercing også kalt oksering er en nesepiercing, der piercingen går gjennom brusket mellom. Lukten kan reduseres ved at man vasker såret ofte.

Og hvorfor i all verden fortsetter nesen og ørene å vokse? Kontakt oss i dag for å finne ut av hva det er som forårsaker lukten ! Sett tråden under nesen og lukt. Altfor intensiv bruk kan imidlertid gi sår på tungen.


I tillegg vil det lukte vondt fra munnen mens sårflatene tilheles. Bestill konsultasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg