fredag 19. juli 2019

Meze falafel

Hva med å lage en litt annerledes taco? Bytter du ut kjøttdeigen og de ferdige . Hva spiser grekerne og når på døgnet er vanligvis måltidene? Her inntas gjerne en hovedrett eller man deler et meze måltid. Haydari med mynte, tyrkisk dip - myTaste.


Det er flere som har spurt meg om tips til hva de kan lage hvis de skal lage mat til mange, og det har jeg jo!

Første forslag ut: Meze. Det var ikke mulig å vekke deg, og jeg veit ikke hva hotellet heter. To whisky og soda, og en meze for to, sa Jan Arild uten å kikke på menyen.


Hva kommer du til å elske i dette nabolaget. Gårsdagens falafler serveres i dag som del av en meze tallerken. Meze betyr småretter eller snacks, litt samme prinsipp som tapas.


Når du sitter i en yndig, liten fjellandsby og serveres gresk meze (mange småretter), så smiler livet sitt aller bredeste smil. Keftedes inngår ofte i en meze , og selvom denne retten kanskje ikke ser så.

Mezze er en måte å dele mat på fra Midtøsten og middelshavsområdet, der forskjellige små retter blir satt midt på bordet for å deles. Archives - Helleskitchen helleskitchen. Flatbread trenger ikke ha ost eller måtte følge de klassiske reglene for hva som er.


Jeg lager meze -retter ofte og jeg synes det er en strålende måte å bruke . Hva er det, spør du kanskje. Vel, meze er en slags fingermat som folk rundt Middelhavet liker – gjerne sammen med et glass ouzo. Populære matvarer er svært varierte. Blant dem er det verdt å merke seg: Souvlaki er en nasjonal kebab av små stykker kjøtt, som kan . I dag skal jeg vise fram hva du kan få på en libanesisk restaurant – en meze.


Jeg kjenner ingen som serverer dette i Norge. Jeg har i lengre tid hatt et spesielt øye til vår kjære blomkål. Jeg bruker den til så mangt, som å lage pizzabunn, blomkål ris og dampet blomkål.


Vi likte hvert minutt i Meze bar! Ting var meget vennlig og veldig pro på hva de gjør. Utrolig atmosfære - definitivt anbefalt for folk som elsker å spise . Over mitt ukers opphold i Cairns jeg spiste på Casa De meze ganger. På mitt andre besøk servitøren ønsket meg tilbake, husket navnet mitt og hva jeg drakk .

Mezédes, (entall: mezé ), er små greske retter som kan sammenlignes med. Innholdet varierer fra sted til ste og du står fritt til å velge hva som helst på .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg