tirsdag 4. september 2018

Fancy forretter

Skrap hinner og kjøtt godt ned fra bena på carreene. Gni dem inn med salt og pepper og brun dem godt. Etterstek dem i ovn ved 125° i ca. Helstekt kalkun er både mager og god festmat. For mange er det nyttårsmiddag, mens andre har det på julaften.


Jeg serverte reinsdyrfilet med perfekt kokte mandelpoteter, stekte grønnsaker, sopp, fritert pastinakk, en nydelig portvinsaus og ripsgele.

Portvinsaus med valnøtter. Høsten er min favorittårstid i matveien. Så masse herlige råvarer det er mulig å få tak i. Bondens Marked (og butikkene) bugner av . Entercote og portvinsaus. Søndagsmiddagen i går var et herremåltid med nydelig kjøtt fra tidligere omtalte Valle naturkjøt.


Entrecote er noe av . Oppskriften er til personer.

Denne retten imponerer de fleste. Prøv nydelig andebryst med sellerirot- og søtpotetpure, din helt egen portvinssaus og chips av skorsonerrot. Retten er ferdig på ca minutter, noe . I går hadde vi middagsgjester og jeg bestemte meg for å lage kanskje det aller beste jeg vet. Festmåltid: Farsert kalkunfilet med portvinsaus og pastinakk puré.


En stor dag for oss nybakte . Reinsdyr-og rype med portvinsaus. Dette magre kjøttet med viltsmak, blir aldri feil. Et slikt måltid passer godt . Kok søtpotet, selleri og potet mørt, og mos til en puré. Tilsett fløte og smør og kok opp under omrøring. Smak til med salt og pepper.


Bakte fiken i portvinsaus. Fiken er blitt dyrket og spist i middelhavsområdet i årtusener. PORTVINSAUS TIL RIBBE.


Jeg tenkte jeg skulle dele sausetipset som vi fikk av vår . Stekt and med appelsin- og portvinsaus har . This Pin was discovered by Jeanette Adriane Øverås.

Discover (and save!) your own Pins on Pinterest. Rypebryst med portvinsaus og kremede grønnsaker. Flere resulteter finnes under oppskriften. Og i Norge begynner det etter hvert å komme mange . Hjort er et utrolig smakfult dyr.


Servert med ovnsbakte høstgrønnsaker og mandelpotetpuré, portvinsaus , eple og rødløkkompott. Her serverer jeg den grillet, med en nydelig rødvin- og portvinsaus. Sausen kan også brukes til andre kjøttslag, for eksempel biff, og til hvit fisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg