tirsdag 3. april 2018

Spelt rundstykker oppskrift

Spelt rundstykker oppskrift

Til helgefrokosten koser vi oss ofte med hjemmebakte rundstykker , som for. Strø gjerne over litt sammalt speltmel og snitt rundstykkene med en. Speltrundstykker er sunn og grov gjærbakst av speltmel , grov spelt , appelsinjuice og salt. De smaker god som tilbehør til middag eller sandwich til lunsj.


Denne oppskriften er enkel og resultatet blir bra hver eneste gang. Jeg bruker mye speltmel i stedet for hvete da min bedre halvdel ikke tåler hvete. Nå er det lenge siden jeg har kommet med noen oppskrifter til dere, og jeg må si at. Oppskrift på frokostrundstykker med spelt og havregryn.


Hvem vil hive seg over en fantastisk oppskrift på speltrundstykker ? Så enkelt, så digg og perfekt i fryseren til mange matpakker fremover. Disse eltefrie rundstykkene med spelt og frø hever seg over natten, så du kan nyte ferske rundstykker uten å måtte stå opp midt på natten. Disse rundstykkene baker jeg helst til helgefrokost eller spesielle anledninger. Ikke fordi de innebærer mye jobb, men fordi jeg til daglig foretrekker grovbakst.


Jeg satte deigen i går kvel lot den heve i løpet av natten og stekte dem klar til frokost. Eltefritt speltrundstykke. Det nærma seg helg, kanskje det frister med nybakte rundstykker til helgefrukosten?


Poolish er en type fordeig som du kan bruke for å bake med mindre gjær, og for å få mer smak og saftighet i ferdigbakst. Prøv vår oppskrift på speltrundstykker. Jeg lot spelt - og havrerundstykkene heve natten over. Det vil si at jeg laget deigen kvelden i forveien med kaldt vann, og deretter lot deigen . Hva med hjemmelagete rundstykker til frokosten? Disse spelt - rundstykkene ble kjempegode, og holdt seg gode og ferske til dagen etter også!


Rør sammen deigen og stek de neste dag. Sjekk ut oppskriften her på Mat på . Bruk minutter å røre sammen en deig om kvelden og server nystekte, eltefrie speltrundstykker på en halvtime neste morgen! Enkle eltefrie rundstykker av. Personlig synes jeg at speltmel setter en svært god smak på rundstykkene.


Her finner du både eltefrie rundstykker , brø pizzaer og mere. Det er lenge siden jeg har lagt ut oppskrift , men nå er det altså klart. I dag har jeg også bakt, nydelige grove rundstykker med havre og spelt. Hvorfor ikke ta en litt sunnere vri på rundstykkene ? Slik lager du speltrundstykker.


Spelt rundstykker oppskrift

De ser ekstra proffe ut hvis du bruker en saks til å klippe et snitt i toppen. Spelt regnes som en sunnere kornsort enn hvete, og gir også veldig god smak. Gode rundstykker med 1 spelt : Dette er. Søk etter oppskrifter.


Få oppskriften her på gode grove rundstykker. Dette er en oppskrift på fine frokostrundstykker med hvetemel, men du kan også bytte ut deler av melet med sammalt mel, spelt eller havregryn. Grove rundstykker med urkorn.


Spelt rundstykker oppskrift

Du kan pensle rundstykkene med egg eller vann og strø på noen havregryn eller frø til pynt. Produkter i denne oppskriften. Ekstra grove speltrundstykker med chia og linfrø. Alt i går lovet jeg dere en ny oppskrift på rundstykker , så de skal dere få i dag, men jeg kan .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg