mandag 26. august 2019

Kjernetemperatur hjortestek

Kjernetemperatur hjortestek

Hva er bedre enn en saftig og smakfull hjortestek ? Har fått en hjortestek av en storviltjaktende kompis, og den lekkerbisken skal til pers. Hvilken kjernetemperatur bør jeg sikte meg inn på? Leversmak av hjorten innlegg 23.


Kjernetemperatur hjortestek

Stek kjøttet til kjernetemperatur 58°. Sil sjyen fra langpannen og tilsett kraft eller vann. Kok opp, smak til med gelé, salt og pepper og . Så da ble kjøttfri mandag erstattet med hjortestek og festmat på en helt.


Når steken har oppnådd ønsket kjernetemperatur tar du den ut av . Deilig, saftig og smaksrik hjortestek stekes til kjernetemperaturen er grader. Når man skal lage hjortestek , så er det viktig å finne riktig kjernetemperatur. Dette gjøres ved å stikke inn et steketermometer i midten av hjortesteika. Kjøttet skal nå langsteke til kjernetemperaturen er grader. Hjort er et fantastisk.


Kjernetemperatur hjortestek

Denne gangen lager Beate Hannisdal en hjortestek av flatbiff med. Sett i steketermometer, og når kjøttet har fått en kjernetemperatur på 55 . Hvis du bare ønsker rask tilgang til kjernetemperaturer - klikk her. Se for deg at du sitter på en restaurant og får servert en biff som er så mør at . Jeg har et stykke benfri hjortestek på drøye 4gram.


Brun steken i stekepanne og sett den i ovnen på 1°C. Stek den til en kjernetemperatur på °C. Lag rognebærsaft i en bærkoker. Bær og sukker helles i det . Vi anbefaler å brune kjøttet i panne, og så steke det ferdig i ovn med 1grader C til en kjernetemperatur på – grader C (medium).


Kjernetemperatur hjortestek

Det er en stor fordel å . Den selges selvfølgelig i forskjellige strykningsdeler, jeg kjøpte mørbrad. Bak ved grader til du oppnår en kjernetemperatur på grader. Lammestek, svinestek, oksestek, reinsdyrstek, elgstek og hjortestek. Til middag har jeg laget hjortestek ! Var så heldig å få en hjortestek av min gode jegerpappa her en dag. Du kan nytte er steketermometer for å finne kjernetemperaturen , men også kjenne på kjøttet med en finger.


Skal ha folk på middag og har fått en hjortestek på kilo men har aldri. For de som liker kjøttet blodig er 52 . Jupp, viltkjøtt skal vel ha høyere kjernetemperatur enn oksekjøtt. Neste dag satte jeg inn et steketermometer slik at jeg var sikker på at kjernetemperaturen var ca grader før servering. Her må du prøve deg .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg