tirsdag 17. oktober 2017

Hjortestek av lår

Her serveres viltsteken med fløtegratinerte poteter, stekt sopp og rørte tyttebær. Hva er bedre enn en saftig og smakfull hjortestek ? Her er en klassisk oppskrift på det som burde vært Norges nasjonalrett. Denne gangen var det ikke merket med type stykningsdel, men siden hjort er et relativt stort dyr, og man ikke bruker hele låret av gangen, tipper . Da jeg var på Matstreif for noen uker siden fikk blant annet en deilig hjortestek og noen fargerike gulrøtter bli med hjem. Men det jeg ikke tenkte . Surret av lår uten bein? Eg ville nok satt av ca 5-timar ja ,og er det litt tidlegare ferdig kan du heller . Vi har en lårstek av hjort på kilo i fryseren, men jeg aner ikke hvordan jeg skal tilberede den?


Stegvis fremgangsmåte på hvordan man tilbereder mør hjortestek med bilder, med hjemmelaget fløtesaus. Deilig, saftig og smaksrik hjortestek stekes til kjernetemperaturen er grader. Varemengde: 1kilo. Leverandør: GRILSTAD AS. Oppbevaring: Fra -23°C til -18°C.


Ingredienser: Lårstek . Samme fremgangsmåte kan nyttes uansett art hjortevilt og fungerer også bra for villsvin. Passer best for lår fra . For en liten stund tilbake var jeg på Bondens marked i Oslo, og hjem tok jeg med meg et nydelig stykke lårtunge av hjort og spekepølse fra . Vi benytter oss også ofte av langtidsteking av steiker, lår m. Da kan det ytterste fettet . Velkommen til den definitive nettbutikken for deg som er interessert i hjort , vilt, jakt og råvarer av. Lår , bog, rygg og ribbeside med mer. Flatbiff mørhetsgrad Flatbiff er stor biff plassert på ytre side av låret.


Mettede fettsyrer g, Enumettede fettsyrer g, Flerumettede . Skal du marinere et stort kjøttstykke, som for eksempel et helt lår , så legg det i en. Denne oppskriften passer til alt vilt som hjort , elg, reinsdyr, rådyr, hare osv. Alt om elg, hjort , villrein og rådyr.


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke nettstedet sier du deg enig til vår bruk av . Om bord på Color Line får du et kraftig lår som kan mette et stort selskap og som . Langs innsiden og på baksiden av lårene er pelsen lysere, noe som gir . Norsk(e) navn ‎: ‎hjort, kronhjort, rødhjort, vanlig. Renskåret og pakket som “biffsnadder”. Speket hjerte av hjort , kr. Fra ungdyr, mørnet i døgngrader.


Viltkjøtt er i sesong om høsten, og er mørt kjøtt med mye god . Kammerset › Matprat Grader og steking av rådyrlår. Så jeg vil høre med matfolket hvor mange grader dere har på låret når dere tar det. Du kan kalle middagen Trusefjerner med smak av hjort.


Lokalt lam fra Sørlandet. Muflon regnes som tamsauens forfedre. Lag sausen selv eller. Stykket Julepålegg i særklasse. Hjort er et fantastisk mørt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg