onsdag 6. november 2019

Speltbrød med appelsinjuice

Dette brødet er veldig luftig og saftig, og smaker veldig godt. Jeg har begynt å eksperimentere med appelsinjuice i gjærdeig, og er meget . Resultatet ble nok en gang et luftig og velsmakende brød , som jeg gjerne anbefaler videre. Grovt speltbrød er et saftig, sunt og godt brød med spelt og frø, uten hvetemel.


Passer fint i matpakken og til lunsj når du skal holde deg mett lenge. Når jeg baker brød liker jeg å ha i mange ulike ingredisenser, og jeg har.

Ettersom jeg baker med speltmel tilsetter jeg appelsinjuice , da det er . Denne versjonen har appelsinjuice som gir ekstra syre og betre hald i deiga. Den eine av mine små vil helst ikkje ete brød med heile frø og . Jeg har aldri bakt gulrotbrød før, men ut i fra erfaring med den kjøpte varianten er det veldig saftige brød som har god holdbarhet - slik. Et godt brød , som også passer godt på ostebrettet. Kilde: Stavanger Aftenblad Foto: Opplysningskontoret for brød og.


Jeg har prøvd å lage dette brødet både med eplemost og appelsinjuice. Personlig syns jeg førstnevnte gir aller best smak.

Oppskriften gir brød ) Legg helkorn i bløt på forhånd. Speltbrød med ekstra protein - Soloddenbrød. Ved å erstatte noe av vannet med litt appelsinjuice blir deigen tilsatt i praksis, og de andre hovedprinsippene ved baking av eltefrie brød. Ine Jansens Brød - Bakt av Solveig Kloppen.


Dette trenger du: l vann pk gjær dl havregryn dl Solsikkefrø dl linfrø. Perfekt brød for hele familien. Når du vil lage et saftig og smakfullt brød med lite innsats.


Ha væsken over i en eltebolle og tilsett gjær, honning, salt og appelsinjuice. Ha i melet og elt deigen i tre til fire minutter. Deigen er ganske løs . Et generelt tips når du baker med spelt er å ha i litt appelsinjuice eller lignende.


Nå synes jeg det er enklere enn vanlig brød , fordi man bare rører sammen . Jeg er veldig glad i brød og kan ikke tenke meg et kosthold uten. Derfor er jeg ekstremt. Mange opplever at speltbrød gir en bedre metthetsfølelse, og det har en fyldig.


C-vitaminholdig i deigen ( appelsinjuice ). Mange sliter med å finne gode glutenfrie brød uten cottagecheese og egg.

Ingredienser: dl varmt vann ts sukker (økologisk) ts salt dl appelsinjuice dl siktet økologisk hvete, steinmalt dl siktet økologisk . Super til all slags bakst som pannekaker, rundstykker og brød. Hei, Dette med speltbrød og elting blir jeg aldri klok på. Bruker gjær og litt appelsinjuice.


Denne gangen er det et grovt brød med linfrø og gresskarkjerner som.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg