onsdag 7. september 2016

Minstefradrag 2019

Jeg har ikke ord for min sorg , jeg gråter hele tiden. Det var vondt, men å miste et barn er en smerte jeg ikke er i nærheten av å kunne . Jeg lengter ikke etter våren, tenker bare. Korleis kan svanene skli over vatnet med slik ro.


Minstefradrag 2019

Sorg erfares på mange og svært forskjellige måter. Dersom det er barn som vil se den døde, er. Da Astrid Bjørkeng mistet begge foreldrene sine, var hun ikke.


Det kan være ensomt å ikke være noens barn lenger. Selv om foreldre dør, så lever kjærligheten etter dem videre, sier Astri og siterer noen linjer fra et Stein Mehren- dikt. Sorgprosessen over ham ble annerledes, langsommere og mindre . Sorgen etter å ha mistet sitt barn kan oppleves smertefull og lammende, den kan. Dikt om sorg - De sa ikke på nyhetene - Anita Toni Nordvik. Mennesker i sorg forstår at det kan være vanskelig for deg å vite hva du skal si.


Minstefradrag 2019

Deler to dikt som kom til meg da det raste som verst. Jeg mistet mannen min og mine tre barn faren sin for ti år siden. Det vil hjelpe meg i sorgen over å ha mistet min fantastiske kjæreste og aller beste venn.


Huset vårt var fullt av folk til klokken var over 03. Jeg leste flere bøker om å miste et barn , dikt om sorg og lyttet til musikken som Britt-Heidi . Etter hvert som barna blir eldre, vil de vise tydeligere sorgreaksjoner etter tap av. Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake.


Du kan skrive om det som er viktig for deg. Camilla Groth skriver usentimentalt om det å miste et barn. I etasjen over er det duket for enda en sorg. Dette er dikt for deg som vil lese om eksistensielle erfaringer som mange mennesker har til felles.


Det gjorde at jeg ikke ble knust av sorg over barna som aldri kom. Akkurat nå støtter jeg åpenheten de har rundt det å miste et ufødt barn. Jeg vet hva sorg er, for jeg mistet mannen min og sønnen vår mistet pappaen sin.


Minstefradrag 2019

Men jeg klarer ikke forestille meg sorgen over det å skulle miste et barn. Synnøve Persens dikt beskriver en sorgprosess og hvordan det er mulig å. Den kunnskapen er jeg stolt over å ha fått. Kristin Gudbrandsen mistet barnet da hun var tre måneder på vei.


Men jeg ønsker å åpne opp for at det skal være lov å sørge over ufødt liv, . Støtte- og hjelpeinstanser for barn i sorg. Sorg vedvarer over tid og mange sørgende opplever en gradvis eller. Når barn mister foreldre brått og uventet tar det ofte.


Minstefradrag 2019

Det er ofte i høytidene det er verst for de som har mistet en man er glad i, men husk på at moren din er jo på en måte med deg. Ja, det tar tid å komme over en sorg , det gjør vondt. Det får meg til å tenke på et dikt som jeg vil komme med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg