torsdag 10. september 2020

Turstøvel herre

Turstøvel herre

LcHf: Turkake med karamell og salte peanøtter. En aldri så liten repost for nye lesere. Dette er nemlig den ultimate turkaken og . Når dagene er litt tøffe og tankene kverner, er min terapi å bake. Denne uken har vært litt . Mange spør etter snickerskake. Sjokoladekake med peanøtter og karamell.


Bare så det er sagt – min er annerledes enn alle de andre. Concordiakake er en nydelig sukkerbrødsbunn fylt med spennende, fløyelsmyk vaniljesmørkrem. Kaken dekkes med gyldne mandelflarn. Den er enkel og rask å røre sammen, og passer perfekt som topping på iskrem, ved siden av eplekake eller andre kaker , eller som . Mens kaken steker lager du karamell og sjokoladekrem.


Og mens kaken er i ovnen så lager du sjokoladekremen. Toppet med salt karamell og hakkede peanøtter. Rull forsiktig ut kaken og smør marengsfyllet jevnt utover.


Turstøvel herre

Lettvint turkake med karamell og peanøtter. Himmelsk fromasjkake består av en mandelbunn som dekkes med to forskjellige lag fromasj: Apri. Myk skumkake inni og mørk sjokolade på topp, akkurat som.


Hvem liker ikke salte peanøtter , sjokolade og salt karamell i én og samme kake ? Alle” liker Kvæfjordkake – bortsett fra meg. Jeg syns den er for søt og for mild. Men mannen min elsker den.


Derfor måtte jeg prøve å få til en variant som også . Hvorfor ikke bytte ut den tradisjonelle sjokoladelangpannen med denne fristende kaken ? Den vil garantert falle i smak! Kombinasjonen av en supersaftig og mørk sjokoladekake , fylt med et godt lag luftig ostefyll, salt karamell , peanøtter og tilslutt trukket med et godt lag mørk . Her er oppskrift på festkake , og hvordan du best deler en kakebunn. På myTaste vil du finne 3oppskrifter for kake med peanøtter og sjokolade samt tusenvis av lignende. Jeg lovet dere oppskriften jeg skulle bruke karamellsausen til.


Den smakte akkurat passe søtt og med peanøttene ble det en . Start med kakebunnen. Jeg bruker en kjøkkenmaskin til dette, men du kan også finhakke . Peanøtter Salt Karamell 180g Maarud. Knus de salte kjeksene i en kakeform med bakepapir i bunnen. Hakk peanøtter , og dryss dem over karamellen mens den ennå er lunken. Snickerspavlovaen består av pavlova, karamell , peanøtter , krem, sjokolade,.


Turstøvel herre

Avkjøl kaken slik at karamell og sjokolade får satt seg. Snikcers- kake har jeg smakt mange ganger, men jeg har faktisk aldri. Ukens oppskrift er luksus-Snickerskake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg